Wednesday, March 30, 2011

Aku And Kau

(Perasan ala-ala model.Tak hot langsung)

Hello readers,
Welcome back to my blog.Macam post banyak sangat kan?Aah memang,kejar masa.Sebab sentiasa takde masa nak update blog.Sekali update,hah,amek kau! :) Currently tengah dengar lagu Justin Bieber,Never Say Never.Okay stop sampai situ.Lain kali baru cerita pasal JB ^____^ Nak cerita pasa mimpi.

Korang kalau tidur mesti ada sesekali mimpi kan?Tak kiralah indah atau seram,mesti kita macam nak ingat mimpi kita tu.Aku selalu try imbas kembali mimpi yang telah aku mimpikan and guess what?Selalu kabur.Memang pun.Jalan cerita pun agak merepek meraban.Haha :D Cecite cecite pasal mimpi ni,mesti syiok kan?Huhuhuhuhu.

Okeylah,cerita mimpi aku ni telah aku tafsirkan dalam bentuk puisi (erkk,betul ke?)

Kau dan aku,sering kita bersama,
Susah senang,pahit manis kita lalui,
Kau selalu ada,atau mungkin tidak,
Tapi aku tahu kau ada untuk aku.

Kau dan aku,sebaya dan berbeza,
Impian yang tidak sama,
Persahabatan yang lama kita bina,
Terjalin dengan mesra dan gembira.

Satu hari kau berkata,
Kau nak pergi jauh,
Aku kurang tahu tentang segalanya,
Kau jauh tinggalkan aku.

Kini kau dengan kawan yang baru,
Kau kata kau rindu,
Tapi aku tak pasti sejauh mana kerinduan kau,
Mungkin kau berpura-pura.

Kita pernah bergaduh,
Kau pertahankan diri kau,
Aku kau tinggalkan,
"Kawan baru" kau mungkin lebih penting.

Tapi hari ini,aku mimpi tentang kau,
Kau kata kau susah,
Kenapa kau cari aku,
Carilah kawan baru kau tu.

Aku sedih tengok kau susah,
Kau memang suka tengok aku sedih kan?
Aku nak tolong kau,
Tapi aku tak tahu macam mana :(

Adakah mimpi tu benar-benar berlaku?
Atau realitinya kau senang disana?
Atau itukah petanda-petandanya?
Bahawasanya aku RINDU kat kau?

Entahlah.Aku pun tak tahu jawapannya :(( Itu saja mimpi aku yang mampu aku tafsirkan.Kepada si dia,tolonglah jaga diri baik-baik even kau serupa tak pedulikan aku lagi.Aku tau aku bukan kawan yang baik.Mungkin sebab tu kau tinggalkan aku dulu.

3 comments:

Zu said...

Wow. Dia mungkin ingat Arab kot. =.=

Arab said...

Ye ke Zu?aybe kottt :D

Mr.Superman said...

mimpi ke?haha..lain mcm je. :P mimpi basah ke~AHAHAH