Monday, May 28, 2012

Go Again! :P


Okay.Ready? Go! *lipatlipat jari sebab lama tak tulis. Aduhh, tengah dengar lagu feveret Zaki (classmate aku) , Anak Kampung :) Sebenarnya kekok jugak nak tulis balik sebab lama tak tulis. Yelah aku bukan blogger tegar, bukan selalu update. Ni pun sebab semangat ada pembaca.Hahahaha. Roomate aku ni teruklah! AkidSani, siap anda bila saya balik! Kuikuikui. Biarlah semua blog aku nak typo ke ape ke yang penting update. Ye ke tidokk? *jeritjerit YA!

Sebenarnya aku cuti seminggu sempena Hari Wesak. Okay wish all the Sabahan or Sarawakian Happy Wesak Day even dah lama lepas. *gosokgosok mata sebab gatal. Tak tahu nak update pe. Oh okay dah ingat. It been a crazy and tunggang langgang day for me for the past few weeks or months. Dengan masuk kitchen, run a rstaurant, up to pastry, and even become a supervisor. Fuhh, what a tiring weeks for me. Aku bukan nak complain, tapi biasaalahh student kan? Memang tired but lastly berbaloii jugak. Lepas ni naik cuti, tinggal presentation, exam and not to forget kitchen and serving class test *nervous,gosokgosok tangan. Kitchen akan dapat black box which kena create menu time tu on the time and cook sekali. For serving lagilah nervesss gila vavi. Kena change table cloth and serve customer. Sumpah selama ni aku buat main hentam kromo jek. Nak nak table cloth tu, sumpah dah lupa.

For other subject memang tak menang tangan *mana nak menang, tangan 2 je dik oiii. Entrepreneur kena buat project. Matilahhh. So my group will do Tarte de Fromage and Chocolat which means cheese tart&chocolate. Mampuih den *mintak tolong Kak Jiha. Kalau presentation Skills kena prsent again. My speech? Jengjengjengggggg *shhhh,secret! :) Next, cost control. Chillax. No presentation, no homework, no nothing. Buttttttt, exam and satu hape tak paham. Bab bab calculate ni payah sikit. *garugaru kepala. Cost control, why do you have to be in my syllabus? WHY?!! Hahahhahahahah :D Next Food&Beverages. Ni lagi satu tak faham. Yang tahu dia ade kaitan dengan kelas serving. Thats all. Table fork, table knife, serving fork & knife, dessert and all that. Tu jelahh yang tahu. Type of food? Entahlahhh. Italy ke Japan ke satu haprak tak masuk. Sejarah? Oh makin susah. Even lecturer Melayu, ustad lagi, aku blank. Padahal sejarah is my feveret subjek dulu.

Sumpah aku cakap sem ni memang relax gila vavi. *okay dengar tentang rasa by astrid. Kelas banyak cancel, lecturer pun macam nak taknak. Best. Heaven. Tapi tengoklah result nanti. Sah sah aku study macam orang gila. I mean like a crazy crazy person. Sebab apa? Tak focus kat kelas. Tu jelah alasan aku. Cukuplah tu je. Hahahahhaha :) Aku cuti ni pun takdok buat pape, just online and the hell tidur! Teruk sangat rutin aku. Sangat sangat PEMALAS. I repeat, PEMALAS! Huhuhuhuhu. So sekarang I just need to go back on track and keep my effort supaya tak kena repeat. InsyaALLAH. Okeylah tangan pun dah penat. Later aku update baru. Oh ye, sekrang dah malas nak betulkan typo and malas nak highlight or main dengan colour.So janganlah jelly dengan kemalasan aku ni or anything. Or jangan bosan sampai termuntah sebab blog aku dah tak best lagi. Thats all. Ciao! :)

No comments: